Tutun Kollarımdan Düşerim Şimdi ! – (KAYYUMİYET) – Mehmet EDE

  • Home
  • Blog
  • Tutun Kollarımdan Düşerim Şimdi ! – (KAYYUMİYET) – Mehmet EDE

Kalbimiz 54000 kere atıyor 54000 günde hiç durmadan hadi çalıştır bunu nefes alıp vermeye çalıştır bu basınca ayarlı oksijenİ ayarla güneşi ayarla kainatı ayarla. kime bina ediyorsun? kime yarın Allah bir tecellisini çeker hiç bir şey ortada kalmaz tek imanın varsa o kaldı yoksa selamun aleyküm oda gitti. kime dayanmamız lazım babam ölmez babama dayanayım baban ölür gider sadece dost istiyorsan Allah’a güvenmemiz lazım bugün bu kainatı ayakta tutan, bugün buradaki ortamı sürekliliğini sağlayan, bugün vücudumuzdaki sistemin sürekli olarak deveran etmesi halinde bile belli bir zaman diliminde yaşayan yaşatan, bugün bu binayı ayakta tutan, bu gün bu devleti ayakta tutan bugün, bir aileyi ayakta tutan bir meseleden bahsedeceğiz. hani bizim varya böyle çok önemli işlerimiz var, çok çok önemli. yani bir sohbetten, bir namazdan bir zikirden ibadetten çok çok önemli işlerimiz varya aslında ne kadar ince bir halatın üzerinde olduğunu burada hep birlikte öğreneceğiz. biz burada defalarca şunu söyledik: Marifetullah marifetullah marifetullah nedir marifetullah Allah’ın yaptığı işleri görebilmek, onu anlayabilmek Allah ne yapıyor şuan bu kainatta ne işlerle uğraşıyor, niye uğraşıyor bunu niye yapıyor 1 çiçeğini yaratıyor, bir çiçeğin bin çeşidini belki daha fazlasını neden yaratıyor? aynı türün veya bir insan ve bir hayvanın veya gökyüzündeki yıldızlar niçin var, niçin Allah bize merhamet ediyor, niçin bu sistem devam ediyor? bu dünyanın yaşı onbeş milyar yıl onbeş milyar yıl milyar biz işte burada 60, 70 yılı hesaplıyoruz, belki yüz yıl hesaplıyoruz 15 milyar böyle çok önemli bir bilgiymiş gibi bize sunuyorlar işin arkasına geçmiyorlar herkes diyor işte pankreasın özelliği budur. bu işe yarar. bu zararı var bu faydası var işte dişin. bu görevi var herkes diyor işte. bu kitabın boyutu bukadar içinde alfabeden oluşan kelimeler var, cümleler var, satırbaşları var işte konular var ama manası ne bu kitap ne manayla yazılmış yüce kitabımız Kuranı Kerim niçin bize gönderilmiş manası ne niçin kur’an’ı Kerim’de konuşan zat sürekli olarak? Ey insanlar, ey insanlar ey insanlar diyor ey maymunlar ey sivrisinekler diye bir ibare yok ama en çok da biz ders almıyoruz tabii. bu işin ikinci boyutu bizi ayakta tutan mavera yı ayakta tutan kainatı ayakta tutan herkes diyecek ki allahtır ama bizden bunu istemiyor rabbimiz bizden allahın ayakta tuttuğu’na bizim iman etmemiz hatta itikadımızın artmasını istiyor. resulullah da özellikle bu konu üzerinde duruyor diyor. ki ilimlerin şahı imanı billah’tır. ilimlerin şahı Allah’ı bilmektir. neyazıkki ben kendim sokakta, sağda solda çevremde akrabalarım arasında ailemin içerisinde sorduğumda aldığım yanıt Allah nasıl biri Allah nedir ne değildir, niçin var bizim niçin var ettin diye sorduğumda 30 saniye bile sürmüyor Allah rahmandır Rahim’dir. herşeyi yarattı bütün her şeyi kontrol ediyor diyor bitiyor ama Allah bizden bunu istemiyor bunu istemiş olsaydı bu kadar ayet göndermezdi bakın. arkadaşlar kuranı kerime nekadar fazla tefsirler yazılmış bir araştırın. Bakın, bugün dünyada bir kitabı şerh etmek için açıklamak için mealini yazmak için bu kadar çok eser yazılmış ve bir sürü dilde sadece Türkçe veya Kürtçe veya Almanca veya Ingilizce değil bu kitap ne ola ki bukadar insan anlamak için algılamak için ter döküyor. bediüzzaman Said Nursi gibi bir zat bunun için ömrünü feda ediyor zindandan zindana oradan oraya sürükleniyor niçin işte bunun için arkadaşlar bugün herkes şurda şunu görebilmeli göz gözüm var ben bu gözünde görüyorsan eğer peki ben gözüm kapalıyken nasıl rüya görüyorum demek ki görmek sadece gözle alakalı bir şey değilmiş bazı insanlar var ilimde çok ileri gidiyorlar, farklı farklı kapılar açılıyor, kalp gözü açılıyor. adamın adam biraz sonra kimin geleceğini tahmin ediyor yada Allah ona ilham ediyor o biraz daha allah ile arasını düzelttiğinde Allah onun işlerini güçlerini hem dünyada inşallahta ahirette yoluna koyuyor işte biz bu noktaya yoğunlaşmamız lazım. allaha imanımızı sağlamlaştırmamız lazım ki birgün biri soru sorduğunda çat diye cevabını verelim den önce içimizdeki o vesveseli olan Kalb’imizin yanında bulunan şeytanın ağzını kıralım konuşmasını engelleyelim nefsimizin o ata binmiş gidiyor ya nefsimiz onu attan düşürelim biz nefsimize binelim oyüzden bu iman meselesi çok önemli. arkadaşlar nasıl ki bu binayı ayakta tutan kolonlardır, bu kainatı da ayakta tutan allahtır ama allah bizzati mi tutuyor isim ve sıfatları mı tutuyor işte onla ilgili bir mesele okuyacaz. allah bizatihi mi tutuyor isim ve sıfatlarını mı tutuyor işte onla ilgili bir mesele okuyacağız bis mi subhanehu vebi Hamdi 30 Lem’a nın 6 nüktesi ism i kayyuma bakar ayetel kürsü okuyoruz hahu kayyum diyoruz ya kayyum arkadaşlar bu kainatı ayakta tutan bu vücudumuzu ayakta tutan kayyum değil, Allah’ın kayyum isminin tecellileri tecellisi bakın bir atom proton ve nötronlardan oluşmakta. bu bilgileri size öyle söylüyorum ki belki burada liseli üniversiteli arkadaşlar var veya izleyenlerde var anlasınalr ne kadar önemli bir mesele bugün bir atom parçalanırsa tamamen herşey birbirinden uzaklaştırır bir atomu parçalaya bilirlerse herşey birbirine uzaklaşır kıyamet kopar ama kimse bunu beceremiyor atomu parçalayamıyor yapamıyorum. bunu sistemini değiştiremiyor bir küçücük atom ya gözle göremiyoruz ama varlığından haberdarız işte eğer bu atom Allahtan nispeti kesilse tamamem paramparça olur işte Allah kıyameti nasıl koparacak, kayyum isminin tecellisini çekerse koparır şimdi bu kayyum ismi nedir tecelli nedir biraz daha böyle aklımıza yatacak tarzda bir şeyler söyleyeyim sabah kalkıyorsunuz elinizi yüzünüzü yıkıyorsunuz ve gözünüze göz göze geliyorsunuz. gözünüzdeki atomların hiçbiri görmüyor ama siz onlarla görebiliyorsunuz. kulağınızdaki atomların kulağı yok ama siz onlarla duyabiliyorsunuz ses telleriniz de konuşmayı bilen atomlar yokki ama siz o ses telleriyle konuşabiliyorsunuz işte görmeniz Allah’ın basar isminin tecellisi duymanız Allahın semi isminin tecellisi eğer ki semi isminin tecellisi bende olmasaydı ben duyamazdım basar ismi bende görünmesiydi ben göremezdim yani allah görüyor banada gösteriyor mesele bu bizim tevhidi yakalamamız lazım her eşya üzerinden öyle sabah kalktığımızda yüzümüz de yüz yüze geliyoruz. ayna da orada Allah’ı görmemiz lazım. yani kendimize değil allah ın sanat eserlerini görmemiz lazım gözümüzde yüzümüzde yüzünüzün kıvrımlarında saçımızda parmak izimiz de ahat olan allahı görebilmemiz lazım ve ben bugün de uyandım. ben bugün de yaşıyorum ve 30 yıldır da yaşıyoruz orada da Allah’ın kayyum isminin tecellisini görmemiz lazım sadece. ben değil bukadar insan bukadar canlı dünya galaksiler kainat tamamen Allah’ın kayyum ismine bağlı hiçbir hayyan bir hülasası özeti nur çeşmesinin bir zeyni olmuş bu ismi kayyum dahi 30. sözün zeyli olması münasip görüldü itiraz bu çok ehemmiyetli meseleleri çok ehemmiyetli meseleler ve çok derin ve geniş ismi kayyumun cilveyi azamı hem muntazaman değil belki ayrı ayrı lemalar tarzında kalbe kutur ettiğinden hem gayet müşevveş ve acele ve tetkik siz müsvedde halinde kaldığından elbette tabirat ve ifadelerde çok noksanlar intizamsızlık’lar bulunacaktır. meselelerin güzelliklerine benim kusurlarımı bağışlamalısınız diyor üstad haşa ben mesela okudum ben çok etkilendim ben anladımki bu çocuğu da ben büyütmüyorum o eve de ben bakmıyorum burayı da ben düzenleyemiyorum ben baktım ki herşey allahın elinde gençler korkun gelecekten oturun ağlayın sızlayın ya sınavı kazanamazsam diye o ızdıraba düşün. hayır hayır düşmeyin, gelecekte onun elinde nasıl ki geçmiş onun elindeydi, gelecek de onun elinde onun yanında geçmiş ve gelecek yok o ezeldir hep merak ediyorum ya Allah bu kadar varlığı var etmiş kim için resullah sallallahu aleyhi ve sellem için hepimiz mesela burada Urfa’dan Resulullah salallahu ve Selam ismi geçtiğinde hemen allahume salli ala seyyidine Muhammed deriz ama ben bakıyorum çoğumuzun yaşantısı ne yazık ki uymuyor Resulullah yaşantısına uymuyor, doğru mu çünkü o tam yakini. olarak ona nöbet verildiğinden ve miraca. çıktığında Rabbimiz’le görüştüğünden tam yakini olarak en üst derecede iman etmiş, Hazreti Ali’ye bakıyoruz, ilmin kapısı bir tane eseri var, orada ismi Azam’dan bahsetmiş, bir tane de ismi Azam ismi Kayyum, yani o diğer ismi esmaü hüsnalar bu ismin altında biz bunu anlayabilirsek birçok mesele anlaşılacak bakın burada bir yeri okuyacak, çok da sürmeyecek bismillahirrahmanirrahim türkçe mealini direk ben size vereyim. yasin suresi- 83 ayet almış üstad burda herşeyi hüküm ve tasarrufu onun elindedir. zümer suresi- 63 ayette göklerin ve yerin tedbir ve tasarrufu ona aittir bir diğer ayet hicr 21-de hiçbirşey yoktur ki hazineleri bizim yanımızda olmasın. hud suresi 56 ayette de son olarak şunu söylüyor: Rabbimiz hiçbir canlı yoktur ki Allah onu anlından tutup kudretine boyun eğdirmiş olması bir ayet aklıma gelmişken bende söyleyim Allah diyorki çünkü biz dilemeseydik siz dileyemezsiniz hesaplar, kitaplar gelecek planları hepsi Allah’ın elinde. hiçbirşey elimizde değil hiçbir şey elimiz bile elimiz bile elimiz değil bu elimiz varya kaldırıyorum indiriyorum tokat atıyorum yemek yiyorum değil mi bu elimiz bile bizim elimizde değil bütün tasarruf onun elinde peki biz bu dünyaya niçin geldik? madem hiçbir şey bizim elimizde değil. bizim elimize bırakmış olsa biz yerçekimine hesap edemezdik, rüzgarın basıncını hesap edemezdik yani hangi parmağını önce kaldıralım, hangisini indireyim bunu ayarlamak istersek nefes alıp vermeyi unuturduk ve kalbimizin atışı bizim elimizde olsaydı bir an yemek yerken kalbimiz duracaktı onla ilgilenen yiyecektik bak bu kadar aciziz ha bir kıl üzerindeyiz ölürsem hemen hesaba çekileceksin Selam ve aleyküm yani gelecek gelmeden yakın gelecek bize daha yakın çünkü Rabbimiz ben size şah damarınızdan daha yakınım diyor yani bize bizden daha yakın yani bize nefsimizden daha yakın arkadaşlar böyle bir rabbimiz var diyorki üstad bu kainatın halık’ı. zülcelal’i kayyumdur, yani bizzati kayyımdır yeni başkasına dayanarak ayakta kalmıyor. mesela kayyum nedir biraz onla ilgili örnekler verin ki tam kafanıza otursun bir fabrikada yüz tane tezgah var, ayakkabı üretiliyor diyelim devasa bir fabrika bu fabrikanın devam etmesi ne ye bağlı elektriğe doğru mu? o fabrikanın kayyum değeri ne elektrik elektrik olmazsa devam etmeyecek. tamam mı bu bir bugün dediki gidelim işte Belgrat Ormanları’na orada çadır kuralım ama bizim direğimiz yok, ana direğimiz yok, çadır kurabilir miyiz kuramayız işte o çadırın direği, o çadırın kayyum değeri o olmazsa o Çadır ayakta olmaz, bir başka örnek vereyim. bugün mesela Urfa’da makarna bile yerken adamlar sofrada ne yapıyorlar, ekmek yiyorlar makarnanın yanında yani makarna kendisi buğday bide yanında buğday başka bir buğday yiyorlar birlikte yiyorlar yani bizim bu anadolunun sofrasının kayyum değeri ne ekmek doğru mu kayyum olmazsa olmaz bakın bir değerini söyleyeyim bir ailenin kayyum değeri babadır baba gittiği an çocuklar ne kadar birbirlerini sevseler de birbirlerine uzaklaşırlar baba vefat ettiğin an doğru mu? kayyum değer baba başka bir örnek devletin devam etmesi onun kayyum değeri ne adalet, adalet olmazsa devlet devam etmez. hürmet ise bir yerden sonra patlak verir yani adalet çoluk çocuğun hayatını sürdürebilmesi hayatını sonsuz aleme kadar geçindirebilmesi dünya hayatının da devam etmesini. kayyum değeri de anne şefkati, anne şefkati olmazsa o çocuk devam edemez bir diğer örnek daha vereyim. bedenimizin kayyum değeri ruhtur babamız öldü, ruhu çıktı bir baktık ki o az önce gülen oynayan, koşan, kızan, bağıran çağıran, şikayetçi olan sevinen adam et parçasına ve kemik yığınına dönüştü. başka bir işe yaramıyor ruh kayyum değeri neyin bizim vücudumuzun bilgisayarın kayyum değeri, yazılım yazılım olmasa bilgisayara ver elektriği hiçbir işe yaramaz doğrumu binanın bu binanızın kayyum değeri ne kolon kolonlar olmasa bina ayakta duramaz bu kainatın halık’ı zül celali kayyumdur yani bizatihi kaimdir başkasına bağlı değildir yani bizim ruhumuz olması ayakta duramayız bak ruha bağlıyız doğru mu yemek yemezsek ayakta duramayız yemeğe bağlıyız burada muhabbet sohbet olmazsa burası devam etmez biz buradaki muhabbet Sohbet’e bağlıyız bakın biz insanlar olarak sonradan yaratılmış olan bütün varlıklar her bir şeye bağlı, bugün açıklama yapıyorlar diyorlar ki bilimadamları yaklaşık olarak 250 milyar galaksi var. bizler Samanyolu Galaksisinde’yiz ve her galakside yaklaşık olarak 200 milyar yıldız var. 200 milyar bugün Samanyolu galaksisindeyiz ve bugün Samanyolu Galaksisi’nde en büyük yıldız hangisi diye sorduğumuz da Güneş diyorlar. peki güneş ne kadar büyük güneş bizim abu şuan ki dünyamızdan. 1 milyon 300000 kat büyük güneş, 1 milyon 300000 tane bu dünyadan, düşün güneş o kadar büyük, nerede samanyolu galaksisinde ve büyüklüğü en az güneş kadar olan 200 milyar yıldız var. nerede Samanyolu Galaksi’sinde ve bilim insanları diyorlar ki bunların hepsi bir ölçüde giderler yollarından çıkmazlar şaşmazlar hani belki alışveriş merkezlerine gitmişsiniz böyle çocukların bindiği küçük trenler var böyle çizer sürekli olarak onun altında sensörü var. yol siyah siyah olarak belirtmişler o sensör siyahın dışına çıkamıyorsunuz sürekli olarak o çocuklar biniyorlar, böyle dönüyorlar, sürekli olarak dönüyorlar yani o araba kafasına göre ben buradan çıkayım da komple Piazzayı bilmem nereyi dolaşıp gelin diyemiyor, mahkum edilmiş, sonradan yaratılan herşey Allah’ın Kayyum ismine bağlı.işinizle gücünüzle evlatlarınızla annenizle babanızla bu binada üzeirinzideki kıyafedde gözlerinizle bedenlerinizle Allahın kayyum ismine bağlı.
Bakın bütün eşya onunla kavimdir bütün eşya onunla devam eden onunla kavimdir devam eder ve vücüdda kalır beka bulur sonsuzluğa gider eğer kainattan bir dakikacık olsun o nispeti kayyumiye kesilse allahın kayyum ismi tecellisi dedim ya gözümüze gelen basar ismi çekilse kör oluruz göremeyiz gözümüz açık olsa bile göremeyiz aynen öylede bizi ayakta tutan varlığımızı devam ettiren şey allahın kayyum isminin tecellisidir
Bir an çekilse bu kainattan bi an çekilse kainat yoktur arkadaşlar ayakta duramaz dünya boşlukta dönüyür neresi aşağı neresi yukarı neresi sağ neresi sol neresi kuzey neresi batı kime göre neye göre biz burda ölçü vermişiz kuzey güney doğu batı boşlukta dönüyor dünya aşağıda ne var yukarıda ne var sağda solda önde arkada ne var boşlukta duruyor boşlukta gidip bi başkasını yoluna girmiyor biz aklımız başımızda doğrumu aklı başında olan insanlar yolda giderken birilerine çarpıyor araba kullanırken kazalar yapıyolar anlaşamıyorlar aklı başında olan insanlar akılsız şuursuz iradesiz beyinsiz dünya devam ediyor doğrumu demekki başka bir akıl tarafından devam ettiriliyor başka bir güç tarafından idare ediliyor yani bu dünyanın kendi özelliği değil bu galaksilerin özelliği değil bu kainatın özelliği değil bu bizzati gözümüz şuan burda duran zatın kayyum isminin özelliği onun tecellisi o olmassa bu göz burda durmaz bu beden böyle ayakta durmaz bu masa bu şekilde sağlam kalmaz tamamen paramparça olur hem o zatı zülcelalin kayyumiyeti ile beraber kuranıazimmüşanda ferman ettiği gibi …………………o hiçbir şeye benzemez yav allah nasıl bir şey yav o hiçbir şeye benzemez zaten allahın zatını düşünemeyiz biz allahın marifetullah dedim ya bu kainaatta yaptığı işlerin üzerine yoğunlaşırız niye biz bunu konuşuyoruz ya bize bi hadis anlatsaydın yani bize sahabilerrden anlatsaydın belki diyebilirsiniz içinizden biri böyle bi ses gelebilir bugün sahabiyi dinliyorsun yarın gidip yanlışa devam ediyorsun ne işe yaradı bu sen önce imanı bi kayı et allaha imanı kayyumiyet binasına bi kayyım et bak herşeyin onun elinde olduğunu bil aklının süzgecinden geçir kalbine indir sonra o sahabinin meselesini dinlediğinde işte böyle yerler açarsın başkalarının imanına koşarsın duramassın evde uykun kaçar arka sokaklarda çocuklar yanlış işler yapıyor onalr için dertlenirsin belki saçın dökülür belki gözün bozulur bilgisayara bakmaktan belki sesin kısılır ama önce bu iman meselesini oturtmamız lazım yani ne zatında ne sıfatında ne efalinde fiillerinde naziri yoktur misli olamaz şebihi yoktur şeriki olamaz ortağı olamaz evet bütün kainatı bütün şuunatıyla ve keyfiyatıyla kabzai rububiyetinde tutup arkadaşlar kabzai rububiyetinde tutuyor az önce dedimki samanyolu galaksisinde büyüklüğü yaklaşık güneş kadar 200 milyar tane yıldız var sadece samanyolu galaksisinde ve ortalama 250 milyar tane galaksi var devasa! Hepsini kontrol edecek hiçbiri birrbirine çarpmayacak gösterin böyle bir güç onun önünde eğilelim iman edelim ona varmı böyle bi güç niye ozaman böyle bi güç yoksa biz geleceğimizi memurluğa bina ediyoruz doğrumu biz geleceğimizi okula bina ediyoruz paraya bina ediyoruz bugün evet resullullah(s.a.v.) zamanında ki putlar yok ama bunlar putumuz olmuş bir kadına bina ediyoruz bir kadın bir erkeğe bina ediyor kimin elinde bu kainat burnundan akan sümük bile senin elinde değil durduramıyorsun az önce mustafa güzel bi noktaya değindi dedi ki kalbimiz 54bin kere atıyor günde 54bin kere hiç durmandan hadi çalıştır bunu nefes alıp vermeyi çalıştır bu basıncı ayarla oksijeni ayarla güneşi ayarla kainatı ayarla kime bina ediyorsun kime yarın bi çıkar allah bi tecellisini çeker hiçbirşey ortada kalmaz tek imanın varsa o kaldı yoksa selamaleykim oda gitti kime dayanmam lazım babam ölmez babama dayanayım baban ölür gider ağaca dayanayım ağaç kurur gider sadece dost istiyorsak allaha güvenmemiz lazım her şey onun elinde adeta bir tespih tanesi gibi kainatı evirip çeviriyor onun o kayyum isminin tecellisi bir çekilse işte hiç bir şey yok bu kameralarmı telefonlarmı niçin bu geleceği bu paraya bina ediyoruz eğer biz hakkıyla allaha iman edersek ve ona dayanırsak ve ondan beklersek evet dünyanızda güzelleşsin problem yok ahiretinizde güzelleşicek ama siz sadece paraya benim önümdeki hedefim ney benim önümdeki hedefim memur olmak başka senin önündeki hedefin ney valla eczacı olmak senin valla işte şirket kurucam senin fabrika kurucam senin bilmem ne olucam herkesin bir hedefi var değilmi o hedef uğruna ne yapıyor çalışıyor çabalıyor projeler internetten araştırmalar yarın kesinlikle onun huzuruna çıkacaksın men rabbüke diyecek sana rabbin kim hangi araba markası seni kurtaracak hangi memuriyet seni kurtaracak hangi para birimi seni kurtaracak hiçbiri imanın varsa rabbim Allah diyeceksin orda ama imanın yoksa neye dayanmışsan orada bakacaksın onlarda yok şeytana dayansan bile şeytan diyecek benden uzak dur ben Allaha iman ediyorum diyecek bu kadar sıkıntılı arkadaşlar kayyumu çözersek bu kainatta o ağacın dik durması benim hala yürüyor olabilmem arabanın o demirinin iç içe geçmemesi hareket etmesi dünyanın dönmesi güneşin sürekli olarak doğup batması yıldızların çıkması burada bu meselelerin içerisinde azam olduğu için büyük olduğu için her yerde üzerindeki kıyafette veya bileğinde veya gözünde her yerde Allahın kayyum ismini görürsen iç alemine dön de yav nefsim Allah bu tecelliyi çekse ne gelecek var ne geçmiş kesinlikle ve sen böyle bir Allahın huzuruna gideceksin nefsim sende benimle geleceksin dı dur 3 kağıtçılık etme gel sende bu yola baş koyalım bu meseleyi çözelim Allah bize bu kadar ayet göndermiş niçin ya en sevdiğimiz birinden bi mesaj gelse çince açarız hemen googleden bakarız ne dedi acaba en sevdiğim kişi bana ne dedi en sevdiğinden daha çok s eni seviyor rabbin bu kainatı hadi çalıştırsın en sevdiğin o en sevdiğim dediğin kişiler hep senin imtihanın olmuyormu annede babada eşde hepsi buna dahil o çocukda ona dahil en sevdiğimizi yani 1. Sıraya biz rabbimizi koymassak 1.sıraya koyduklarımızı zaten kaybedicez ve orda rabbimizide kaybedicez abiler kardeşler…

Tags:
Yorum yap
Konuşmayı Başlat
Merhaba, bizimle Whatsapp üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
Powered by