Mavera İlim ve Kültür Derneği

Hakkımızda

(M)edeniyette
(A)hlaki tesis etmektir cehdimiz
(V)ahdette
(E)hadiyat mührünü görmektir imaniz.
(R)abb’de sadece
(A)rinmaktir gayemiz.

VIZYON
Mavera vakfimiz Insanda bulunan cihazatlarin vahiy ile kabiliyet kazanmasi ve meşru dairede bir hayat inşa etmesi icin calismalar yapan bir gençlik hareketidir.
Hakikî terakki ise; insana verilen kalb, sır, ruh, akıl hattâ hayal ve sair kuvvelerin hayat-ı ebediyeye yüzlerini çevirerek, herbiri kendine lâyık hususî bir vazife-i ubudiyet ile meşgul olmaktadır. (Sözler)

MISYON
KAİNAT
Kainatin yaraticisi sonsuz ilim, kudret ve hikmet sahibi Allahin bu kainati boş,anlamsiz ve Gayesiz yaratmadigina ve bu kainati insana musahhar kildigina iman ediyoruz.

İNSAN
Insanlari yanliz kendisine kulluk etsinler diye yaratan Rabbimize, insanin emrolundugu gibi kul olmak ve Allah ile kul arasina giren tüm engelleri kaldirma mücadelesi icinde olmak ve bu yolda Bu zamanin tüm imkanlarini kullanarak Rabbe hizmette bulunmaktir gayemiz.

VAHIY
RABBIMIZIN bizlere tahsis ettigi bu kainati ve tum imkanlari vahiyi mihenk olarak ele alip mesru daire bu insanligin keyfine kafidir Anlayışı icinde Dengeli bir yaşam surmesi ve bu yolda çalışmalar üretip mucadele etmektir gayemiz.

————————————–

1) KAİNAT : kainati iman gozluguyle okumanin insanin enfusi ve afaki hayatina huzur ve mutluluklar katacaginin inancı icerisinde olmak.
Kuşkusuz göklerin ve yeryüzünün yaratılışında, gece ile gündüzün birbirini izlemesinde akıl sahipleri için alınacak dersler ve deliller vardır. (Âl-i İmrân 3:190)
Kâinat mescid-i kebirinde Kur’an kâinatı okuyor! Onu dinleyelim. O nur ile nurlanalım, hidayetiyle amel edelim ve onu vird-i zeban edelim
Risale-i Nur – İman ve Küfür Müv.(39)

2) İNSAN:
(RUH-AKIL-EYLEM) BU üç ANA boyutlu yönüyle RABB adina yapilan islerin kendisinde ve toplumda yararli ve hayirli olamasini saglayacaktir.
Ey kendini insan bilen insan,mahlukatin en mükerremi belki en a’lasi olan insan kendini Oku yoksa bozuk hayvandan daha ziyade bozulur camid hükmünde insan olmak ihtimalin var. (sözler-lemalar)
And olsun ki, Biz İnsanı, en güzel donanımda yarattik
Sonra (yaptığı yanlışlar yüzünden) onu aşağıların en aşağısına indiririz.ٍ
İnanıp güvenen ve iyi işler yapanlar başkadır. Onlara tükenmeyecek ödül vardır.(94 TIN:4-6)

3) VAHİY:
Vahye bu dört unsur uzerinden bakmak
Ilim-ibadet-salih amel-sosyal mucadele

Ilimsiz ibadet ,manasiz Ruh gibidir.
Amelsiz ibadet, cansiz RUH gibidir. Mucadelesiz amel, GAYESİZ Mana ve Ruh gibidir.

a) Ilim bilgi hikmet
Oku Yaratan Rabbin adina. Oku kalemle öğreten, insana bilmedigini öğreten Rabbin sonsuz kerem sahibidir.(Alak suresi)
Allah’ın hesabına kâinata bakan adam her ne müşahede ederse ilimdir. (Mesnevî-i Nuriye)

İlimlerin esası, ilimlerin şahı ve padişahı; iman ilmidir. (Sözler)

b) İBADET:
Ibadet ve Dua Rabbimiz ile surekli varliksal bir baglilik kurmak ve insanin yasamini sürdüğü bu hayatta varoluşsal istikametini yenilemesini ve duzenlemesini saglamak- Kisisel kötü tutku ve egilimler karsisinda ruhsal güçlülük göstermesi ve bilincimizi surekli ayik tutmasi her gunku yasam batakligina düşmekten bizleri muhafaza etmesi, ve saglam bir dayanak olmasini saglayak için Rabbimizin bizlere lutfettigi en saglam bağdir Ibadet.

c) İMAN VE SALIH AMEL:
imana uygun ve iman ile kişilik kazandiran eylemler -iyi güzel eylemler -insanligin hayrina faydasina yapilan isler-yanliz dini bir amel degil ayni zamanda maddi ve üretimsel amel yani Üstad Bediüzzamanin ifade ettigi gibi
Bu zamanda en büyük sebeb, maddeten terakki etmektir. Zira ecnebiler fünun ve sanayi silâhıyla bizi istibdad-ı manevîleri altında eziyorlar. Biz de, fen ve san’at silâhıyla i’lâ-yı Kelimetullahın en müdhiş düşmanı olan cehil ve fakr ve ihtilaf-ı efkâra cihad edeceğiz.” Hutbe-i Şamiye(88)
insan kendi eylemleriyle veya FEN VE SAN’ATIYLA kendi toplumunu degistirip bir dönüşüm meydana getiriyor. Kendi zihniyeti amel ile gercek manada degisime dönüşüme inkilaba ugruyor.
Biz, sizi yakın bir azap ile uyardık. Kişi o gün, elleri ile ne sunduğuna bakar. (Nebe’ 78:40)

d) SOSYAL MUCAHEDE:
Bir genclik hareketi bir iman toplumu yetistirme mucadelesidir. Topluma mudahale eden yine o toplum icinden bir insansir. Toplumun iman kalelerini yikan veya inşa eden yine o toplumun bireyleridir.
Öyleyse sizler hayra çağıran, meşru ve iyi olanı öneren, kötü ve yanlış olandan da sakındıran, bir ümmet- topluluk -olun! İşte onlardır ebedi saadete erecek olanlar. (Âl-i İmrân 3:104)

Bloga e-posta ile abone ol

Bu bloga abone olmak ve e-posta ile bildirimler almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 12 aboneye katılın

Twitter Akışı

Bloga e-posta ile abone ol

Bu bloga abone olmak ve e-posta ile bildirimler almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 12 aboneye katılın